domingo, 23 de dezembro de 2012

Oração da Noite...



Termina o dia e a ti entrego meu cansaço. Obrigado por tudo e... perdão. Obrigado pela esperança que hoje animou meus passos. Obrigado pela alegria que vi no rosto das crianças. 

Obrigado pelo exemplo que recebi daquele meu irmão. Obrigado também pelas coisas que me fizeram sofrer...

Obrigado porque naquele momento de desânimo lembrei que tu és meu Pai. Obrigado pela luz, pela noite, pela brisa, pela comida, pelo meu desejo de superação...

Obrigado, Pai, porque me deste uma Mãe! Perdão, também, Senhor! Perdão por meu rosto carrancudo. Perdão porque não me lembrei que não sou filho único, mas irmão de muitos

Perdão, Pai, pela falta de colaboração e serviço e porque não evitei aquela lágrima, aquele desgosto. Perdão por ter guardado para mim tua mensagem de amor. Perdão por não ter sabido hoje entregar-me e dizer: "sim", como Maria.

Perdão por aqueles que deviam pedir-te perdão e não se decidem. Perdoa-me, Pai, e abençoa os meus propósitos para o dia de amanhã. Que ao despertar, me invada novo entusiasmo. Que o dia de amanhã seja um ininterrupto "sim" vivido conscientemente.

Boa noite Pai. 
Até amanhã.

Night Prayer ...


Ends the day and give thee my fatigue. Thanks for everything and ... forgiveness. Thanks for the hope that brightened my steps today. Thanks for the joy that I saw on the faces of children.

Thanks for the example that I received my brother. Thanks also for the things that made ​​me suffer ...

Thank you for that moment of discouragement remember that thou art my Father, Thank you for the light, by night, the breeze, the food, by my desire to overcome ...

Thank you, Father, for me this a Mother! Forgiveness, too, Lord! Forgiveness for my scowl. Forgiveness because I remembered that I am not an only child, but many brother

Forgive me, Father, for the lack of collaboration and service and not because I avoided that tear, that grief. Pardon me for having saved for your message of love. Pardon me for not having known today deliver me and say "yes", like Mary.

Forgiveness for those who should ask your forgiveness and not decide. Forgive me, Father, and blesses my purposes for tomorrow. That awakening, invade me new enthusiasm. What tomorrow will be a continual "yes" living consciously.

Goodnight Dad tomorrow.



Nenhum comentário: